Det är visst måndag idag…

”Idag är det måndag, då ska du väga dig!”. Sonen har huvudet på skaft. Finkänsliga som ni är, kära bloggläsare, så har ni inte kommenterat att det var X antal veckor sedan jag kom med min viktbikt! Tidigare i år har jag ju varit punktligare än klockan själv med mina måndagsinlägg. Plus som minus på vågen har redovisats utan undantag. Men vad har hänt nu? Ni tror säkert att jag helt har spårat ur, att jag äter glass och rabarberpaj på en måndag och tar en chokladbit till kaffet efter maten samma dag.

Tyvärr tror ni i så fall rätt. Det spårade ur någon gång där i april i samband med fjällenresan, den ack så trevliga och ack så smaskiga. Då snackade vi verkligen lördag hela veckan. Och sen… ja, jag har liksom inte hittat tillbaka till gängorna! Så ikväll på stickkursen tog jag gladeligen för mig av både paj och glass (alldeles sagolikt gott!). Ingen ordning på någonting – det avspeglar liksom hur det ser ut i vårt hem!! Wow, sicket helhetstänk…

Men i morse var det svårt att komma med undanflykter. Jag blev ju till och med påmind. Och döm om min förvåning – jag har inte gått upp många hekto! Om sanningen ska fram så minns jag inte exakt vad jag vägde sist, men det var något i stil med det jag väger nu. Skönt! Behöver inte börja om helt åtminstone…

Jaha, så när ska jag ta nya friska tag då? Måndagar brukar ju vara bra för det ändamålet… men nu dröjer det ju en hel vecka till nästa måndag! Hm, kanske får ta mig samman från och med i morgon…

Kanske.

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Syster M
    Maj 17, 2011 @ 17:01:03

    Gör som jag, en timmes långpromenad på morgonen/förmiddagen, då bäddar man lixom för att vara sund resten av dagen 🙂 Spåra ur gör vi alla, tur att man alltid kan ta nya tag!

    Svara

  2. Anna
    Maj 17, 2011 @ 18:38:23

    Äsch, njut! Nu är det sommar. Vad gör några hekton!? 🙂

    Svara

  3. Bloggfia
    Maj 17, 2011 @ 19:42:28

    Maria – Det låter faktiskt som ett bra tips! Skulle VERKLIGEN behöva komma igång med mina promenader igen! Ja, sant som du säger… gäller bara att inte helt kapitulera ifall man inte har flaggan i topp hela tiden.

    Anna – word på det! Jag njuter… 🙂

    Svara

Lämna en kommentar